LYS’DE SINAV KAYGISIYLA BAŞ ETME YOLLARI

Sınav Kaygısı: Kişinin sınav sonucunda elde edeceğini düşündüğü akademik başarısızlığı genelleyerek bunu kişiliğinin başarısızlığı olarak algılamasından kaynaklanan, dolayısıyla öğrenilen bilginin sınav sırasında etkili bir biçimde kullanılmasını engelleyen ve başarının düşmesine yol açan yoğun kaygı durumudur.

 

SINAV KAYGISININ BELİRTİLERİ

1- Felaket yorumları içeren düşünceler, unutkanlık, dikkati toplayamama, konuları hatırlamakta güçlük gibi zihinsel belirtiler.

2- Gerginlik, sinirlilik, karamsarlık korku hali, panik, kontrolü yitirme hissi, güvensizlik, çaresizlik ve heyecan gibi duygusal belirtiler.

3- Kaçma (ders çalışmayı bırakma, sınavı yarıda bırakma) kaçınma (ders çalışmayı erteleme, sınava girmeme) gibi davranışsal belirtiler.

Sınav Kaygısıyla Başa Çıkma Yöntemleri

  1. Sınava 3 gün kala test çözmeyi bırakın.
  2. Sınavdan bir gün önce sınav yerinize gidin.
  3. Sınav gecesi ılık bir duş alıp, ılık süt için ve “RAST” makamını dinleyerek uyuyun. Rast makamı insana huzur, sakinlik verir ve iyi uyku uyumanızı sağlar.
  4. Sabah doğal gül suyu ile elinizi yüzünüzü yıkayın. Çakra bölgelerinize gül suyu sürün. Gül suyunun kokusu sizi rahatlatacaktır.
  5. Güzel bir kahvaltı yapın ve kahvaltıda “gül reçeli” tüketin.
  6. Sınav girmeden ya da sınav sırasında kaygı düzeyinizin artarsa, birkaç kez derin nefes alın. Ayrıca birkaç dakika gözlerinizi kapatarak sizi mutlu eden bir anıyı (Hayalinizdeki üniversitede okuduğunuzu) hayal edin. Bu rahatlamanıza ve düşünce odağınızın değişmesine yardımcı olacaktır.
  7. Sınav öncesi fizyolojik ihtiyaçlarınızı karşılayın. Sınav anında fazla su içmemeye dikkat edin.
  8. Sınava en iyi yapabildiğiniz bölümden başlayın.
  9. Strese girdiğiniz anda aşağıdaki egzersizleri yapın.

BAŞ EGZERSİZLERİ

  • Alnınızı kırıştırın.
  • Gözlerinizi sıkıca kapatın.
  • Ağzınızı iyice açın, dilinizi damağınıza doğru itin, çenenizi kuvvetlice sıkın.

BOYUN EGZERSİZLERİ

  • Başınızı geriye itin.
  • Başınızı göğsünüze değecekmiş gibi öne eğin.
  • Başınızı sağ omzunuza doğru döndürün.
  • Başınızı sol omzunuza doğru döndürün.

OMUZ EGZERSİZLERİ

  • Her iki omzunuzu kulaklarınıza değecekmiş gibi yukarı çekin.
  • Sağ omzunuzu sağ kulağınıza değecekmiş gibi yukarı çekin.
  • Sol omzunuzu sol kulağınıza değecekmiş gibi yukarı çekin.

Bu hareketleri yaparken nefes egzersizlerini de yapmayı unutmayın.

LYS’ de başarılı olmak için sınav anı çok önemlidir. Sınavda başarılı olan öğrenciler ellerinden gelenin en iyisini yapan sakin ve stressiz kişilerdir. Sen de sınavın için en iyisini yapanlardansın. Unutma bu sınav hayatın sonu değildir.

En İyisi

Dağ   tepesinde bir çam olamazsan
Vadide bir çalı ol.
Fakat oradaki en iyi küçük çalı sen olmalısın.

Çalı olamazsan bir ot parçası ol bir yola neşe ver.
Bir misk çiçeği olmazsan bir saz ol.
Fakat gölün içindeki en canlı saz sen olmalısın.

Hepimiz kaptan olamayız tayfa olmaya mecburuz.
Dünyada hepimiz için bir şey var.
Yapılacak büyük işler küçük işler var.
Yapacağınız iş size en yakın olan iştir.

Cadde olamazsan patika ol.
Güneş olamazsan yıldız ol.
Kazanmak yahut kaybetmek ölçü ile değildir.
Sen her neysen onun en iyisi olmalısın.

Douglas   Malloch

KAYNAKLAR

http://mebk12.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/34/33/966501/dosyalar/2014_02/21041113_r.sinavkaygisi.pdf

http://aday.baskent.edu.tr/SinavKaygisi.pdf

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

*

Şu HTML etiketlerini ve özelliklerini kullanabilirsiniz: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>