ÖĞRENME STRATEJİLERİ-I

Öğrencilerin eğitim-öğretim hayatlarında genellikle yaşadıkları bazı durumlar bulunmaktadır. Bunlar;

“Ben bu dersi anlamıyorum”

“Ne kadar çalışsam da başarılı olamıyorum”

“Öğrendiklerimi sınavda unutuyorum” gibi…

Bu durumların temel sebebi öğrencilerin “öğrenmeyi öğrenmek” kavramını bilmemelerinden kaynaklanmaktadır.

Peki hangi derse nasıl çalışacağız?

Kendi öğrenme stilimiz nedir?

Bu soruları kendimize sormalıyız ve eyleme geçmeliyiz. Öğrenme stilini belirlemek için öğrenciye öğrenme stilleri envanteri uygulanmalıdır. Öğrenme stili(Görsel, İşitsel, Tümsel=> Bütün Bedenle Öğrenme) belirlenen öğrenciye öğrenme stratejileri geliştirilmelidir.

STRATEJİK ÖĞRENMEYİ BİLENLER NASIL DAVRANIR?

1. Belirli bir öğrenme durumunu doğru olarak tanımlarlar,

2. Öğrenebilmesi için gerekli en uygun öğrenme stratejisini seçerler,

3. Stratejinin ne derece etkili olduğunu izlerler,

4. Öğrenmeyi başarıncaya kadar güdülenmiş olarak yeterli çabayı gösteriler.

Etkili Öğrenme Stratejileri

1. Dikkat Stratejileri

2. Tekrar Stratejileri

3. Anlamlandırmayı Artıran Stratejiler

4. Yürütücü Biliş Stratejileri

5. Duyuşsal Stratejiler

 

Dikkat Stratejileri: Dikkat stratejilerinde 3 önemli işlev bulunmaktadır. Bunlar;

  • Metinde yazılanların altını çizme
  • Metin kenarına not alma
  • Metni okumadan önce metindeki başlıkları, şekilleri, grafik ve şemaları gözden geçirme.

Bu stratejiyi Tarih, Coğrafya, İngilizce, Felsefe, Dilbilgisi ve Edebiyat derslerinde yaygın olarak kullanabiliriz. Bu stratejiyi kullanarak bilgileri ön belleğe yani öğrenmedeki geçici belleğe kaydedebiliriz. Fakat Ön bellekteki bilgiler tekrar edilmediği sürece çöp kutusuna atılmaktadır ve hatırlanması zorlanılmaktadır.

Tekrar Stratejileri: Konuyu sesli olarak tekrar etme, yazıya aktarma, bazı bölümleri aynen alıntılama ve yazının önemli kısımlarının altını çizmeyi kapsamaktadır. Bu strateji bütün sayısal ve sözel dersler için kullanılmalıdır.

Tekrar etme bilgilerin uzun süre hatırlanmasını sağlamaktadır. Öğrencilere tavsiyelerimde tekrar etme konusunda bazı uygulamalar önermekteyim. “Dersten 5 dakika önce bir önceki konuyu gözden geçir(dudaklarını kıpırdatarak içten sesli okuma,) eve gittiğinde 10 dakika işlediğin konun özetini yazıya aktar.” Bu yöntem sayesinde bilgilerin kalıcı olarak hatırlanması sağlanabilir.

KAYNAK

http://www.kirbas.com/pdf/pdf_ciktisi.php?id=440

ÖĞRENME STRATEJİLERİ-I” üzerine 2 düşünce

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

*

Şu HTML etiketlerini ve özelliklerini kullanabilirsiniz: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>